امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۷:۲۲

اگر شما تصمیم دارید که یک کفش عالی و فوق العاده بخرید حتماً باید راجع به خصوصیات زیره کفش و انواع آن اطلاعاتی داشته باشید.

نرمی و راحتی کفش در پایتان بستگی به زیره کفش دارد. در ادامه شما با انواع گوناگون زیره‌ی کفش و ویژگی آن‌ها آشنا خواهید شد.

اهمیت زیره کفش

یکی از مهمترین قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی هر کفش، زیره آن است. به بخش بیرونی کفش که همیشه با سطح زمین در تماس است زیره می‌گویند. درواقع زیره‌ی موجود در کفش باعث می‌شود که پاهای شما صدمه‌ای نبینند و از طرفی هم موجب می‌شود کفش بادوام‌تر شود و طول عمر بیشتری داشته باشد. بسیاری از کفش‌های موجود در بازار دارای زیره با کیفیتی هستند. طراحی این زیره‌های کفش به قدری زیباست که خود دلیلی برای خرید آن می‌شود. ممکن است با خود بگویید مگر زیره کفش‌ها چه تفاوتی باهم دارند؟ اما اشتباه نکنید. هر زیره کاربرد خاص خود را دارد و هنگام خرید کفش باید به کاربرد زیره آن کفش نیز دقت کنید تا از شکستگی و ترک خوردن زیره کفش پیشگیری کنید.

معرفی بهترین زیره‌های کفش

زیره کفش (PU)

زیره کفش PU که همان مخخف کلمه‌ی پلی یورتان (POLY URETHANE) می‌باشد و به طور خلاصه به زیره‌هایی گفته می‌شود که با ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته می‌شوند. زیره‌های PU بسیار سبک هستند و دوام بالایی دارند. اگر تصمیم دارید کفشی که می‌خرید تا بتوانید از آن در مدت زمان بیشتری استفاده کنید. بهتر است از کفش‌هایی که از زیره PU درست شده‌اند استفاده کنید.

این زیره انعطاف پذیر است، در سرما عایق حرارتی بوده است و احتمال شکستگی نیز در این نوع زیره‌ها بسیار کم است (طبق استاندارد‌های جهانی، احتمال شکستن این زیره حدوداً ۱۰ درصد است) . همچنین در برابر لغزش و رطوبت نیز مقاوم است.

زیره کفش (Termo)

اگر دنبال کفشی هستید که در برابر لغزش و سایش به شدت مقاوم باشد حتما کفشی را انتخاب کنید که با زیره ترمو ساخته شده‌اند. این زیره با کیفیت بالای خود این اطمینان را به شما می‌دهد که به راحتی روی سطوح لغزنده قدم بزنید.

با توجه به این که زیره دارای عایق حرارتی می‌باشد، برای استفاده در فصول تابستان و زمستان مناسب است. از جمله مزایایی که این زیره دارد این است که امکان شکستن در آن وجود ندارد. این زیره با چگالی متوسط و وزن نسبتاً سبکی که دارد مناسب برای پیاده روی است

زیره کفش لاستیکی (Rubber)

اگر در بخش مشخصات کفش شما عبارت Rubber نوشته شده است، به این معناست که کفش شما از یک زیره لاستیکی بهره می‌برد. زیره کفش رابر به هیچ عنوان امکان شکسته شدن و سایش را ندارد و همچنین دارا‌ی اصطکاک بسیار بالایی است. وجود استحکام بالا باعث شده که این زیره قدرت انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته باشد. همین ویژگی نیز در ساخت کفش‌های کوهنوردی از این نوع زیره‌ها کاربرد دارد. در ضمن در برابر نفوذ آب نیز مقاومت خوبی دارد.

زیره‌ی لاستیکی نسبت به زیره‌هایی که بالا ذکر شد کمی سنگین‌تر است. البته افرادی هم ممکن است دوام و انعطاف پذیری این زیره را به وزن ترجیح دهند. توصیه می‌شود در ساخت کفش‌های راحتی ازاین زیره استفاده نشود.

کفشی با زیره (Rubber) ساخته شده، ممکن است در هنگام حرکت بر روی سطوح صاف و صیقلی به علت اصطکاک لاستیک با سطح، تولید صدا کند که این امری طبیعی است.

زیره‌ی چرمی (میکرولایت)

در میان انواع زیره‌های کفش، زیره‌ی کفش چرم یا همان زیره‌ی کفش میکرولایت یکی از محبوب‌ترین زیره‌ها است. زیره‌های چرم زیبایی خاص و جذابیت فراوانی دارند. این زیره‌ها قابلیت جذب رطوبت و امکان گردش هوا را نیز دارند.

به همین علت معمولاً در ساخت کفش‌های مجلسی و کلاسیک از این نوع زیره استفاده می‌شود. به شما پیشنهاد میکنیم در فصل تابستان از کفش‌هایی که با این زیره ساخته شده‌اند استفاده کنید.

خصوصاً اگر پاهایتان بیش از حد عرق میکند، زیره‌های چرم قابلیت تنفس پذیری دارند و برای شما مناسب‌ترین انتخاب‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو با کارشناسان ما در واتساپ
گفتگو با مشاورین ما در واتساپ